To read any post in English, click on Read more.

In other words...

Saturday, 12 April 2014

Crescer / Growing up


Mais de três anos depois de ter, por fim, percebido que um bebé não é bem o mesmo que um boneco, olhei para o monitor em que se viu, pela primeira vez, o meu irmão mais novo. Gostei dele logo nesse momento, mesmo sem conseguir perceber a imagem diante de mim.
Veio um bebé fofo, com o cabelo mais incrível do mundo, que saiu a mim nos disparates e na maneira de ser (foi-me entregue como afilhado e eu fiz questão de que crescesse, talvez mais do que o desejado, à minha imagem e semelhança).
Não é muito crescido, mas já passou por mais do que a maioria das pessoas na idade dele, sabe o que é o medo a sério, sabe o que é superar os problemas e sabe o que é lutar contra a ansiedade. Por outro lado, sabe o que é o mimo de ser o mais novo de cinco.
O meu irmão bebé que nasceu neste século já tem mais do que uma década de vida. Fez doze anos na quarta e eu fiquei pasmada a olhar para a rapidez com que isto aconteceu que quase me apeteceu decidir não ter filhos, para não ter de vê-los a deixarem de ser bebés e passarem a adolescentes e, eventualmente, a adultos.




More than three years after I had, at least, realized that a baby is not exactly the same as a doll, I looked at the screen that showed us, for the very first time ever, my youngest brother. I loved him right away, even not being able to understand the image in front of me.
He was a very cute baby, with the most awesome hair ever, that took my nonsenses and my personality (I was chosen to be his godmother, so I tried my best, maybe a little too much, to make him in my image and semblance).
He hasn't grown up a lot yet, but he has already gone through what most people his age have, he know what real fear feels, he knows about overcoming big problems and he knows what fighting anxiety is. On the other hand, he knows what it is to be spoiled as the youngest of five.
My baby brother, born this century, is older than over a decade. He just turned twelve this wednesday and I couldn't help being surprised about how fast this happened, which almost made me want to decide not having kids, so I wouldn't have to watch them quit being babies to turn into teenagers and, eventually, into adults.

No comments: