To read any post in English, click on Read more.

In other words...

Wednesday 28 May 2014

Ginásio / Gym

Hoje é o dia em que, já não sei quantos anos depois, vou pôr os pés num ginásio. Durante anos fiz ballet três vezes por semana, que complementava com wakeboard no verão. Entretanto abandonei o primeiro, com alguns sustos seguidos deixei o segundo há dois anos e limitei-me a alguns exercícios de pilates em casa. Por fim a preguiça venceu-me e dediquei-me apenas a andar a pé e a subir escadas, mesmo as rolantes.
Não gosto de ir para o ginásio para as máquinas só com o objetivo de tonificar/emagrecer. Gosto, sim, de aulas, com pessoas, com música, com um objetivo mais concreto. Inscrevi-me, então, num ginásio em Swiss Cottage, bastante perto da casa onde estou agora. Embora a um preço ainda elevado, é dos mais baratos que vi e tem a vantagem de não ter tido de me comprometer a frequentá-lo durante seis meses ou um ano.
Vou começar com uma aula de pilates e, se amanhã não estiver mais morta do que viva, arriscar numa aula de dança.



Today is the day where, after too many years, I will set foot in a gym. I had ballet classes three times a week for many years, and during the summers I did wakeboard. In the meantime I left the first one, a few dangerous moves made me abandon the second one two years ago and I kept on doing some pilates exercises at home. Finally, laziness was stronger than me and all I did for the past half year was walking a little and climbing stairs.
I don't like going to the gym just to use machines, the only goal being getting toned/slimmer. I do like, however, taking classes with people, with music and with a specific goal. So, I joined the Swiss Cottage Leisure Centre's Better gym, very near Finchley Road. Although its price is still high, it is one of the cheapest I could find and it doesn't require a six months or an year membership.
I will start off with a pilates class and, if I am still alive tomorrow, I will dare to take a dance class.

No comments: